Dodatek ke Gardnerově obhajobě

Jelikož jsem poslal Noiře dodatek a ještě se na Zrcadle neobjevil, dám ho zatím sem na blog.

Je to dodatek k textu, který se dá najít zde:

http://zrcadlo.mysteria.cz/lunwer.htm

Dodatek ke Gardnerovu zasvěcení do druidského řádu

Jak jsem ji psal, celou záležitost jsem konzultoval s Philipem Hesseltonem, což je člověk, který se věnuje historii Wiccy už řadu let a výsledky své práce publikoval v knihách. Podle jeho vyjádření je Lunwerovo tvrzení o Gardnerovi a Wicce jako tajné druidské nauce (sluně řečeno) směšné.
 

Údajně je docela možné, že Gardner měl u v roce 1938 kontakty s řádem Ancient Druid Order, kdy pobýval v Highcliffu nedaleko New Forestu. Pokud jde o porovnání Wiccy a druidství, doporučil mi knihu Druidcraft od autora jménem Philip Carr-Gomm. Pokud jde o slovo Wicca, tak potvrdil to, co jsem již říkal v textu. Jedná se o anglosaský výraz pro čaroděje mužského pohlaví. Gardner dříve používal slovo Wica (s jedním c) a měl tím na mysli lidi, které on sám zasvětil jako čaroděje. Vyjádřil také doměnku, že lidé dříve sami sebe nenazývali druidy ani čarodějnicemi, ale považovali se prostě za lidi pracující s okultními silami.
Jelikož mám příslušný souhlas, níže uvádím vyjádření Philipa Hesseltona v originále pro ty, kdo vládnou angličtinou:
 

Dear Jakub
In short, yes, it is „total crap“!

I have little to add to what M. has to say*, but I suspect that Gardner had come into contact with members of the Ancient Druid Order by 1938 when he lived in Highcliffe near the New Forest, people such as Irene Lyon Clark. For further details you may care to look at Chapter 4 of my book, „Gerald Gardner and the Cauldron of
Inspiration“ (Capall Bann 2003). For a good comparison of the similarities and differences between modern witchcraft and druidry, the book „Druidcraft“ by Philip Carr-Gomm (Thorsons 2002) is good.

Gerald Gardner always used to talk and write about „the Wica“ (with one c), meaning the people. He always referred to the religion/craft as witchcraft. The term „Wicca“ only started to be used in the 1960s. Of course, it is an Anglo-Saxon term meaning a male witch, but what the derivation of „Wica“ is I am not sure. I think in the past many people did not think of themselves as either witches or druids, but as ordinary people who had magical powers on occasions, without necessarily naming themselves. However, I might be wrong!
 

*M. rovněž souhlasila s uveřejněním jejího vyjádření a jeho přepis je uvedený níže. Je v něm v podstatě totéž, co u jsem psal v článku.

Hello Jakub,

Could you perhaps send a link to the website you are talking about?

Certainly, it would seem that GBG knew Ross Nichols (who started OBOD)
fairly well. see here:-
http://www.witchvox.com/trads/trad_obod.html. It does generally appear that Gerald had connections with the druids for many years. For instance, It is known that in the 1940’s, Gerald would attend the midsummer celebrations at Stonehenge, bringing with him a ritual sword that fitted nicely into the Heel stone.

As for Aidan Kelly – he did not know Gerald, but wrote a book called ‚Crafting the Art Of Magic‘ which came out in the early 90’s (although it had been floating about since the late 1970’s) . This book is about Gardner
and the development of the BOS.

 

 

2 odpovědi na “Dodatek ke Gardnerově obhajobě”

  1. Lunwer – WydaK Lunwerovým tvrzením, také bych si rád někde přečetl o Wydě, jak to s ní je doopravdy.

    Podle mého dosavadního průzkumu o ní v druidských organizacích nikdo neví, a zřejmě to bude výmysl německých autorů.
    Něco jako Kelderových Pět Tibeťanů, což byl jen geniální marketingový tah mladého Amerického autora (i když ta cvičení fungují výborně, stejně jako možná cvičení Wydy…).

Napsat komentář: Noira Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *